partea cu visul din partea a 7-a

– Nu e locul vostru lângă mine, nu sunt o bună tovarășă de conversație. Nu eram așa, dar am devenit. Vă invit să vă urmați pașii mai departe.
Străinul nu dă semne să plece, stă în continuare așezat lângă mine pe bancă, de parcă ar aștepta un răspuns, deși n-a întrebat nimic.
– De ce v-ați așezat lângă mine, ce căutați, ce așteptați. Nu veți găsi nimic aici, pentru că așa cum voi așteptați ceva, și eu aștept. Așteptarea mea e diferită, am ajuns să nu mai sufăr pe nimeni în jur și să mă doară orice prezență sau privire
– care nu e cea pe care o așteptați, mă întrerupe străinul.
– Da.
– Așteptați demult?
De ce ți-ar păsa ție, de ce te-ar interesa. Ce cauți aici și de ce nu ești în altă parte. Lasă-mă.
– Nu sunt o tovarășă bună de discuție pentru voi. De ce mai stați aici.
– Pentru că știu pe cine așteptați. Şi nu-l așteptați degeaba. Sentimentele nu sunt niciodată greșite, nu cele că ale dumneavoastră. Ce simțiți e Adevărul gol și crud, în cea mai pură formă. De aceea va doare. Unii îi spun iubire. Eu unul n-aș îndrăzni să reduc Adevărul, să-l minimizez și să-l banalizez într-un asemenea hal. Dar dumneavoastră simțiți și știți. Ştiți.
Habar n-ai tu. Cine dracu’ ești.
– Va veni. Pentru că și el Ştie. Dați-i ceea ce nimeni nu-i dă. Timp. Dați-i toate gândurile și toate simțirile de care sunteți în stare. Le va primi fără să-și dea seama. Se va trezi. Dați-i Timp.
– Nu am timp nici pentru mine. Nu am timp pentru nimic.
– Timpul vi-l faceți. Nimeni nu-l are. E o invenție. Faceți-vă timp pentru el și dați-i-l, fiindcă el acum nu are. El acum rătăcește, este fără timp și în afara lui. El s-a pierdut. Așteptați-l să se găsească. Dați-i Timp.
și îmi dă o foaie pe care e scris tot ce s-a întâmplat mai sus, tot ce a vorbit cu mine. O recitesc de câteva ori apoi mă trezesc.
°°°
Ăsta, ăsta și visul cu valul imens, astea două sunt recurente. Am ajuns să evit băncile și oamenii. De fiecare dată când dorm și ajung la visul ăsta, îl înțeleg altfel. Probabil de asta mă tot întorc să-l revăd.
partea cu visul din partea a 7-a