mărţişor

Saturday, 28 February 2009 at 22:54

Bunicule, sunt departe. Aici nu au nici ghiocei, nici toporaşi şi nici nu mă pot îmbrăca în alb şi roşu să merg cu tine în Parcul Copou şi nici măcar singură nu pot merge, să mă uit la cei mici care culeg floricele cu bunicii lor. De când sunt aici îmi număr mărţişoarele şi le scot mereu pe aceleaşi din sertar, pentru că altele noi nu vor mai fi, nu ca acelea de demult. Şi ţi-am visat iar mâinile cu floricele mov în palme. Iar văd părul tău pieptănat cu grijă, cămaşa şi cravata, aroma de săpun şi de colonie de pe obrajii tăi proaspeţi şi netezi. Iar văd bucheţelul de ghiocei cu trei crenguţe de brad în jur, legat cu şnur alb-roşu, pe care mi-l dădeai în fiecare an de întâi martie. Iar brânduşele. Iar toporaşii şi viorelele. Iar te aud cum îmi spui “Bunicule, ce mărţişor frumos mi-ai adus!” şi ştiu că sunt puţini oamenii din lume care se mai bucură alături de mine aşa drag şi curat cum te bucurai tu când mă vedeai. Mă întreb dacă acolo unde eşti au mărtişoare, dacă mă vezi şi dacă ştii că mi-e tare dor.

mărţişor