Biblia; “Try it, Nu te va dezamagi!”

Reclama asta de doi lei merge poate la noul detergent de vase, care spala orice urma de grasime, nu si la Biblie, dupa parerea mea… Dar, ma rog, fiecare cu punctul lui de vedere. Nu judec, asa ca nici voi pe mine sa nu ma!

Stiu ca Emanuel a vrut doar sa-mi impartaseasca o revelatie personala; e un gest frumos, pe care il apreciez, imi place cand oamenii cred in Bine! Ceea ce voi scrie mai jos nu are legatura cu nimic din ceea ce a scris el in comentarii, e “pe langa”, e o sinteza pe o tema alaturata si foarte vag inrudita, pe care multi oameni tind sa o confunde cu ideea de Credinta.

Sper sa fie clar si sa se evite alte dati incercarile de crestinare in ceea ce ma priveste, deoarece fost-am deja botezata cu mult timp in urma si orice exces de dogma luata cu lingura de trei ori pe zi la mine e fara rezultate. A incercat si strabunica sa ma aduca pe calea cea dreapta, pe care eu n-o vad identica pentru toate fiintele pamantului. E just sa ne respectam si sa ne vrem numai binele unul altuia pe planeta asta, pentru ca altfel am fi disparut demult probabil. Dintotdeauna am preferat lectiile practice, laboratoarele si mai putin teoria. Mai ales cand se trezeste cate unul sa imi dezveleasca “adevaratele cai ale Domnului”. Nu accept, dar ascult cu interes. Pana la un punct. Daca nu ma ridic la norma universal acceptata de credinta din punctul unora de vedere, asta nu-i decat problema lor de judecata. Nu simt nevoia sa demonstrez nimanui nimic. Socoteala absoluta despre ce-am facut si ce-am crezut o s-o dau numai atunci cand imi va veni randul. Intre timp ma multumesc sa cer iertare celor fata de care am gresit.

In rest, orice exces de piosenie si convertire la a-mi pune batic in cap ma lasa rece. Din partea oricui. Cei care vin sa-mi fluture credinta pe sub nas, de parca ar fi ceva inaccesibil muritorilor de rand, vor primi tratamentul pe care il aplic baietilor alora blonzi si frumosi cu ecusoane infipte la sacou, care vin sa-mi povesteasca intr-o limba romana relativa despre marele Iehova. Multumesc, mai bateti si pe la alte usi, daca vedeti ca la mine nu se deschide.

Sa fie clar: NU ASTA E FRECVENTA PE CARE PRIMESC UNDELE RELIGIOASE! Daca le am, sunt in mine si nu am chef sa le flutur pe nicaieri in gura mare. N-o sa ma vedeti zabalosind nicio icoana, nici bagand freza in ulcioarele alea cu apa care miroase indoielnic. DA, am “ceva” cu dogmele! Am ceva cu felul imbacsit de a vedea lucrurile sfinte! Prefer sa am felul meu de a crede. Daca e mai bun sau mai rau decat al altora, imi va zice Dumnezeu cand termin treaba pe-aici. NU accept sa vina nimeni sa-mi compare nivelul meu de religiozitate cu cel prevazut de nush ce popa! Imi pare rau. Acu, habotnicii or sa-mi sara in cap de 7 metri. Nene, suntem liberi sa credem ce vrem, de ce trebuie sa impunem punctul nostru de vedere altora, MAI ALES IN CHESTIUNI ATAT DE INTIME?

Asa cum eu nu judec pe nimeni ma astept sa nu se ia nimeni de mine si de alegerile mele personale: sa nu-mi spuna nimeni ca-i “pacat” daca nu vreau sa iau impartasanie din lingurita care trece din gura in gura, prin cariile, saliva si herpesul intregului norod! Eu nu-i acuz si nu-i judec pe cei care fac asta, e treaba lor! Asa ca, ochiul critic si glasul poporului care-mi reproseaza ca “nu-s destul de credincioasa” daca nu respect toate ritualurile, sa-si vada de treaba lor, asa cum eu imi vad de-a mea.

Daca sunt intrebata CE CRED despre toate practicile astea mecanice, pot spune ca nu ma regasesc in niciuna dintre ele, si ca niciun gest facut intr-un anumit fel nu adauga mai multa “credinta” si nu-ti da mai multe “puncte” in fata lui Dumnezeu. Pe vremea aia cred ca nici nu existau lingurite. Asa cum azi, nu mai e cazul sa ni se faca tuturor injectie cu acelasi ac. Scepticismul meu e strict legat de PRACTICI si RITUALURI pe care le gasesc absurde, NU de credinta in Dumnezeu. E vorba despre lucruri diferite aici! Nu cred ca rugaciunea se ridica mai greu “la cer” daca nu e facuta in pozitia care trebuie. Evident, n-o sa ma rog niciodata stand pe buda, pentru ca am tot respectul pentru gestul de a te inchina.

Mamaile sa-mi dea pace si sa nu ma judece pentru felul in care aleg sa imi manifest credinta.

Ok, acu redau schimbul de comentarii:

1) Comment by Emanuel on February 1, 2009 6:22 pm

Frumoasa colectie :)

Dar trebuie musai sa citesti Biblia. Nu de alta, dar e cea mai importanta carte din tot ce vei citi vreodata ( pe bune, no kidding :) ) , pentru ca este revelatia lui Dumnezeu, prezentandu-L omenirii pe Iisus Hristos, Fiul Lui, prin care Dumnezeu a hotarat sa-i mantuiasca pe toti cei ce cred in moartea si invierea Lui din morti. Ea prezinta modul in care Dumnezeu a actionat in istorie si modul cum a adus el mantuirea tututor celor ce cred ca Iisus e Fiul Lui. Ea este cea care produce credinta in Iisus Hristos, si odata cu ea, nasterea din Dumnezeu, din Duh, sau a doua nastere, adica nasterea din nou, sau altfel spus, nasterea de sus, esentiala pentru mantuirea ta :) E cartea care te va schimba total. Try it ;) Nu te va dezamagi ! :D

2) Comment by adina olivia hutanu on February 2, 2009 5:02 am

Multumesc de creshtinare Emanuel,

ce te face sa crezi ca NU as fi citit Biblia?

Aici era colectie de CARTI CARE MI-AU PLACUT CEL MAI MULT SAU CARE NU MI-AU PLACUT DELOC. Daca nu vezi Bibliia inainte de “etcetera”, inseamna ca nu figureaza ca “lectura” in niciuna dintre categorii.

Multumesc de sfat, oricum. Iti pot povesti ca am inceput sa citesc Biblia de la coada la cap, prin clasa a patra, cand n-am inteles nimic din Apocalipsa. Am reluat-o printr-a sasea, apoi la liceu.

All the best.

PS – Nu cred ca Dumnezeu poate avea revelatii, atat timp cat nu e om, si nu i se mai reveleaza nimic, pen’ ca le cam stie El pe toate apriori…

3) Comment by Emanuel on February 7, 2009 4:16 pm

adina, nu m-ai inteles. Vroiam sa spun ca Dumnezeu ni S-a revelat (El, noua, nu Lui). Atotputernicul, nevazutul Dumnezeu ni S-a facut cunoscut noua, muritorilor, de-a lungul istoriei, aceasta revelatie culminand cu intruparea Fiului Sau, Iisus, care a venit sa-i impace cu Dumnezeu si sa le dea iertarea pacatelor, pecetluirea cu Duhul Sfant, viata vesnica, sa-i aduca din intuneric la lumina pe toti cei ce cred cu adevarat ca El este Hristosul profetit cu sute de ani inainte in scrierile Vechiului Testament, Mantuitorul lumii.

Mi se pare cel mai extraordinar lucru, sa avem ocazia sa-L cunoastem (partial) pe Cel ce este de nepatruns. De-asta nici o carte scrisa de om nu se ridica la inaltimea ei (Bibliei), pentru ca intelepciunea omeneasca nu va depasi niciodata intelepciunea lui Dumnezeu.

Cele bune si tie :)

P.S: Scuze, n-am stiut ca ai citit-o, pentru ca nu era pe lista :)

4) Comment by adina olivia hutanu on February 7, 2009 7:04 pm

Emanuel: multumesc inca o data de intentiile bune de a ma aduce in randul oilor, eu fiind (cel putin aparent) printre cele ratacite..

Biblia din punctul meu de vedere NU e beletristica! Asa cum nu am pus in lista nici tratate de filosofie, nici dictionarul explicativ, nici Coranul, nici carti de anatomie sau manuale scolare. Biblia nu e o lectura suplimentara si nici un text de citit seara la culcare, asa, “de-un hobby”.

Despre ce a insemnat venirea lui Hristos pe lume, as prefera sa nu prea vorbesc, pentru ca nu prea e de discutat pe margine. La fel si despre “a-l cunoaste pe Dumnezeu”, e o chestiune de credinta personala, pe care nu as trece-o in randul temelor de bloguit!

Poate par cam dura, te asigur ca nu sunt, e doar forma mea de exprimare in scris.

Accept si respect credintele fiecarui popor, precum si documentele lor sacre, dar asta nu inseamna ca le consider “cartea cea mai buna”.

E bine de facut diferenta intre beletristica si cartile de specialitate sau ale cultelor religioase. Daca le amestecam e ca si cum am incepe sa fabulam despre cromatica dintr-o icoana, in loc sa o consideram in functie de adevaratul ei semnificat, cel religios.

Nu voi comenta niciodata cat de mult mi-a placut statuia lui Buddha, nici templele japoneze, nici nu voi face un top al celor mai frumoase biserici de pe pamant!

Am preferinte, ce-i drept, dar Biblia PUR SI SIMPLU NU FIGUREAZA IN VREO LISTA, DEOARECE O CONSIDER INCLASIFICABILA DIN PUNCT DE VEDERE LITERAR! E un text sfant. Punct!

Biblia; “Try it, Nu te va dezamagi!”