au, fitza mea!

Si la fel ca-n cazul cu fitza, tototada: Au, SCHITZA mea!

Ma doare drept in fitza cand vad ca arhitectu’ lui pejde nu se simte si chiar nici NU ESTE destul de arhitect daca nu poseda pe subt bratzul sudat o agenda MOLESKINE.. Auleu, auleu, am sa scriu o poezie.. dar mai bine nu.. oricum jalea mea e vers de foc, hauleu, si lirica invapaiata suflu inspre domnii mei pe nari, ca un balaur…

Pentru ca fara moleskine, o vai, o vai, ce ne-am face cu schitzele noastre, cu magnificele noastre desene care se zbat in penitza noastra Mont Blanc? O, schitza noastra, cea de zi cu zi, schitza noastra cotidiana si cvasi-geniala.. ce ne-am face fara moleskine, unde te-am pune noi, pe tine, te?

Minunatzilor si nemaipomenitzilor exponentzi ai breslei noastre, care far’ de eu liric poetic dramatic si artistic ati ramane, daca v-ar priva careva de agendele cu pricina! Ma intreb de 5 ani ce are carnetzelu’ ala negru ATAT de special de-l cumpara TOTI BAI, TOTI arhitectii!! Ce are ala si n-au altele, in afara de pretul exorbitant!!! Un carnetel minuscul de 20 de euro!! Bai frate, ai innebunit?? (Eu iubesc foile Canson, de exemplu, dar nu pentru ca “nu esti arhitect daca nu folosesti cutare chestie”, ci pentru ca IMI PLAC MIE, MIEEEE, mai are cuvantul “eu” vreun sens pentru careva? Si nu “eu”-ul meu, ci al tau, draga! Vrea ceva pe lumea asta PENTRU EL, Eul cela? Sau se multumeste sa se imbrace in uniforma impusa de nu-stiu-ce smecher?)

Domnii mei arhitecti, moleskine, agenda, va mananca din renume in caz ca n-o aveti. Asa ca fugiti toti la librariile alea cu fitze si procurati-va ultima versiune Moleskista, ca altfel e jale, moare creatia, moare ars arhitectonica, moare geniul tridimensional din voi, moare conditia geniului insasi! Moare si da din chicioare! TÎR-TÎR! Ca sa zic asa.

O vai, fara moleskine, cine stie unde-am fi ajuns astazi.. si cat s-or fi rasucind de invidie in cripte Michelangelo, De Albertis, Vitruvio, Leonardo, ca ei n-au avut o agenda Moleskine!

Poate de aia suntem noi atat de geniali fata de ei, ca avem toti agende din alea smechere!

Sfatul zilei, de la Adina citire si scriere, pentru domnii si doamnele care respira datorita faptului ca poseda o agenda Moleskine, fara de care li s-ar ofili si-ar cadea. Nu spun ce anume.

GO GET A LIFE! De oriunde! Numai din librarie nu! Si numai Moleskine sa nu se cheme!

__________________________________________

PS, adica un fel de offtopic more or less related to this topic: mi-am pastrat toate agendele. Am un teanc voluminos. Caiete, bloc notes, jurnale, tot. Intr-unul de prin clasa a opta am gasit o parodie. Si mi-am adus aminte de ziua-n care-am scris-o. Hai s-o redau si-aici:

Plumb

Dormeam adanc in patul meu de plumb,

pe perna mea de plumb cu capul meu de plumb visam,

un vis de plumb in somnul meu de plumb.

In visul meu de plumb, cu dintii mei de plumb,

mancam porumb de plumb, porumbul – fiert in plumb –

pe limba mea de plumb simteam cum se topea.

Grauntele de plumb in plomba mea de plumb lovea,

intra ca plumbu-n plumb si ma durea,

si nervul meu de plumb se-nfiora de-atata plumb.

Gemeam cu vocea mea de plumb si de durere ma trezeam

cu plumb in cap, in patul meu de plumb.

Ce vis de plumb, ce zi de plumb avea sa-nceapa iar,

si eu – cu creierul de plumb – in viata mea de plumb ma desteptam.

au, fitza mea!