clatite literare

Imi place mult combinatia de lirica si gastronomie pe care-am intalnit-o pe blog la Ciocolata-cu-Piper! M-a facut sa-mi amintesc:

Visam mai demult sa deschid un lounge bar-cafè cu librarie si bucatarie (doar aperitive), unde oamenii sa vina sa citeasca in liniste, sa invete pentru examene, sa conspecteze carti, sa bea cafea si sa stea de vorba, sa guste cate ceva bun dintre specialitatile zilei, sa se imprieteneasca.. iar seara sa organizez intalniri si discutii pe teme mai mult sau mai putin literare, ceaiuri more or less dansante, lansari de carte, schimb de carti, reuniuni studentesti, seri Erasmus, expozitii foto, de pictura sau alte arte, de ce nu – si de proiecte si machete arhitectonice, sa chem copii muzicali sa-i cunoasca si pe ei lumea, sa vina sa cante muzici de cameta, etc…

… Asta pentru ca as putea proiecta totul eu, cap-coada, de la structura edificiului pana la canapele si mese, as gati EU specialitatea zilei, as bea cafea cu toata lumea care vine, pana cand as intra in criza de epilepsie de la atata cofeina!

In pluuuus, as putea face ceea ce mi-am dorit dintotdeauna: sa imbin toate lucrurile care-mi plac: intalnirile cu prietenii, proiectarea (de arhitectura), as putea PICTA EU PERETII (chestie pe care ai mei bunici sau parinti nu mi-au permis-o niciodata in casa proprie, decat atunci cand aveam 2-3 ani si casa veche evreiasca in care locuiam in Falticeni urma sa fie demolata.. atunci, da, am avut voie sa mazgalesc peretii!!), as face cafea, as gati, as pune muzica dupa gustul meu (si eventual la cerere, atata vreme cat sunt de acord cu gusturile omului :D… dar sa nu aud de manele sau alte porcarii).

Ma gandeam la seri tematice, de ziua nationala as face auditie de doine, balade si cantece populare interpretate de cei care-mi plac mie: gheorghe zamfir, dumitru farcas, tudor gheorghe, doina si ion aldea teodorovici (imi placeau din copilarie inca, si tin minte ca mi se facea pielea de gaina cand auzeam la tv “maluri de prut, apa in streang”) si altele…

Mi-ar placea sa se dea importanta fiecarei sarbatori, sa scot informatii despre orice zi importanta si sa le afisez pe un poster la intrare… Sa stie si lumea care-i originea Martisorului, povestea Babelor din Martie, Ziua Copilului, Ziua Femeii, 1 Mai Muncitoresc… As chema chiar oameni care stiu despre ce e vorba, sa ne spuna tuturor povestea, sa ne ajute sa cunoastem legenda, sa avem habar despre sarbatoarea in sine.

In Genova am gasit o cafenea/crêperie literara, e chiar in spatele facultatii.. dar implineste doar cateva dintre toate functiile pe care i le-as fi dat eu.. Oricum e fain acolo, cam scump, dar imi place sa-mi duc musafirii la crêpes cu pere-ciocolata amara-scortisoara-si-rom, sau la gallettes cu sparanghel-spek-brie-tartufo si un cidru normand de mere sau de pere… Localul e in centru istoric, intr-un edificiu de prin sec XV si e restaurat pe gustul meu, adica i-au lasat partial structura de piatra la vedere in interior, astfel incat sa se priceapa din ce perioada istorica e. Imi place mult, pentru ca e “tapetat” cu rafturi de jur imprejur… De fapt, decat sa mai vorbesc atat, mai bine caut vreo fotografie dintre cele pe care le-am facut cand am fost acolo.

Faptul ca Ciocolata-cu-Piper a imbinat o poezie cu o reteta culinara, m-a facut sa-mi aduc aminte de ambitia asta a mea de mai demult!

Thanks!!

clatite literare