despre luna mai

Astăzi simt nevoia să mă retrag în acea lună Mai – înăbuşită –
de anul trecut.
Simt asta ca pe o dorinţă fizică de odihnă; mă întorc în timp cu o mişcare
instinctivă –
dar nu facută din reflex – asemănătoare nevoii de a mă răsuci cu faţa
spre perete la 6 a.m.,
ascunzându-mă de lumină să-mi apăr visele, iubind deopotrivă lumina
copleşitoare, înfiorarea de dimineaţă şi lini
ştea noptii şi-a peretelui.
Am nevoie să mă întorc acolo pe iarbă, la prânz, într-o amiază
care a durat vreo 3 zile
şi în care am fost mahmuri şi nu ne trecea cu nimic
– sau poate de fapt nici nu voiam să ne treacă.. la umbră, printre toate
gângăniile mişcătoare, să miroase a pământ înfierbântat de soare,
a iarbă zdrobită sub noi
şi a tine. Să miroase a tine, de la cei
20 cm să simt că eşti alături.
Să te respir printre firele de iarbă şi să îmi închipui porii tăi care transpiră,
puful de pe bra
ţe electrizat de căldură, de soare, de sete, de noaptea
dinainte, de nesfârşitele ore de lenevire, de somn, de piroteală,
de ame
ţeală cuminte, de priviri şi de imagini închipuite – vederi
cu el şi ea îmbră
ţându-se goi, panorame nesimţit de frumoase
cu el şi ea îndrăgosti
ţi jucându-se cu limbile moi, privelişti care taie
respira
ţia,
toate-toate închipuite de mine şi de tine în timp ce st
ăteam
întinşi unul l
ângă altul cu ochii semi-inchişi,
uit
ându-ne în gol sau spre cer, lenevind,
gust
ând câte o picătură imaginară
unul din celălalt de la cei 20 de centimetri care ne separau,
fără să ne atingem.

El şi ea întinşi pe iarbă, ei doi g
ândind nimic.
El a
ţipind la umbră, ea urmărindu-i sprâncenele
care se încruntau în somn
şi îndrăgostindu-se de el.

Ea spun
ându-i lui pe nume, spunându-i într-o seara că îl iubeşte.
El spun
ând că-s vorbe mari, micşorându-le mult
prin faptul că spunea asta,
făc
ându-le să dispară, lăsând în loc numai căldura dintre ei doi,
apropierea din care ea ştia să simtă prin piele

bătăile inimii lui fără să-l atingă.

El ştia să o iubească fără ca ea să afle.
Ea ştia să simtă asta fără ca el să vorbească.

despre luna mai